Project 5 VT600 VLX

Ja en soms val je van je geloof af. Tot nu toe alleen nog yamaha gedaan als project. En nu een keer een shadow. En wel een VT600 of VLX600 wat jij wil.
Ik weet dus nog niet wat het gaat worden maar ik wil eigenlijk naar een soort switchback. Mooie term denk dat ik die eens ga vast leggen voor HD het doet.
Maar goed, Het model van de shadow is op zich een hele mooie basis voor een project. Maar het zal geen gemakkelijke worden. De motor is voor mijn vrouwtje.
Hij moet solo worden maar wel zo dat hij ook weer makkelijk naar duo kan.
Dus dat wordt nog wat. Het is namelijk de bedoeling om samen met de kids er op uit te trekken.


De basis:

Wijnrode VT600 uit 1992. Zie daar maar eens een geschikte kleur bij te vinden
die contrasteert (WOW wat een woord) maar ook niet vloekt met de basis.

Laten we beginnen met de basis:

Leuk maar net niet goed genoeg. Misschien even laten zien wat er ook mee
mogelijk is. Erg simpel gedaan maar wel mooi.

Maar nu het begin:

Nog maar een:

Wel even wat plooien glad te strijken dus.

Genoeg shadows op internet maar net niet datgene wat ik zou willen als voorbeeld. Kan dus nog lastig worden. Heel veel bobbers waar het achterframe van af is gezaagd. Dat wil ik dus niet. Wil wel zagen maar zoals ik al zei moet het weer naar duo terug te bouwen zijn.

Eerst maar even een lijntekening van een VT600 gedownload van internet.

Dat maakt het net even wat makkelijker om te visualiseren

Dan zou je zoiets kunnen maken. Tis maar een schets!

Heb nog een sidemount kentekenplaathouder liggen om rechts te monteren.
Rechts? Ja rechts. Niet goed opgelet op Marktplaats

Nog even een echte foto zonder zadel

Oh ja. Intussen wel even een ander stuur gemonteerd. Altijd weer pielen om de
gaatjes voor de controls op de juiste plek te krijgen. Je moet namelijk wel in
een keer goed doen.

En even een giuliani zadeltje gemonteerd

Lijkt wel wat maar is te gemakkelijk. Zadel heeft trouwens wel een hoog sissygehalte. Dus gaan we zelf maken. Althans de basis zal het oude zadel zijn of een beschadigd exemplaar.

Ben al even bezig geweest de radiateur cover aan te passen. Had er een via internet kunnen kopen maar koste 73 Euro. Te duur, dus maken we het zelf.

Gebruik een klein telefoontangetje. Scheelt een hoop tijd. Ik had helaas alleen
de beschikking over een te grote telefoontang. Maar zie daar het kreng is eruit

Meteen de reflector van de cover slopen. Ziet er niet uit en ik ga toch niet in het
donker rijden.

Ik heb nog een rooster van een VT1100 liggen nieuw in verpakking. Al twee jaar
in de schuur liggen en geen hond die hem hebben wil. Oh goh. Dat past lekker.

Grote vriend meneer Dremel helpt me uit de brand.

Maar mijn bier stond in de brand. Erg jammer

Maar goed. Het eindresultaat ziet er dan zo uit. En voor nu ben ik tevreden

Kids zijn al even aan het oefenen voor over 7 jaar

En voor elke opbouw moet er eerst gesloopt worden…..

Lastig hoor om daar een spatbord op te fabrieken.

CreaBea is bezig geweest en heeft weer wat losgemaakt

En dan hou je dit soort dingen over. Dus de lamellen schijf moet erbij getoverd worden Arno bedankt voor de lamellenschijf. Zou hem 5 jaar gelden al terugbrengen maar het kwam er niet van. Je mag overigens de nieuwe schijven lenen. Korrel 40

En dan korrel 80. Al weer aardig afgeschuurd.

Maar dan alles netjes afronden met de lamellenschijf

En intussen de bedrading ook even gefixed. Omdat de knippers van een lager wattage zijn. Wat? Ja wat. Moet er en ander knipperrelais tussen. Kost een drol of nog minder dus dat is het probleem niet. Het originele relais heeft als kleurcodes. B L en E. B staat voor bijzonder, L voor Lastig en E voor Echt niet nodig. Omdat mij nieuwe relais geen aansluiting voor E heeft heb ik die dus ook echt niet nodig. Zie het verschil tussen oud en nieuw. Link is oud dus is rechts automatisch nieuw.

En gelukkig heb ik nu wel eens de benodigde kabelschoentjes. Toch bedankt mensen van Brezan voor jullie kennis en inzicht nadat jullie keken of jullie water hadden zien branden. Nieuwe relais zit nu dus op de plek. Geel / groen nog even afplakken. En BTW het werkt ook nog in één keer. Dat is niet des BoboBikers wijze. Maar toch.

En na het flexen dus netjes in de primer. Dan kan de motor dus wel een nacht buiten staan zonder roestvorming sukkel! Let even op de unieke spuitcabine.

En omdat iemand weer eens lekker bijdehand wilde zijn moest ze ook maar aan het werk gezet worden. Ze moeten toch wat doen om hun zakgeld te verdienen.

Omdat ik haar ondanks haar goede verstoppoging toch gevonden had mocht ze het PENTAGON schoonmaken.

En nu is het even stil rond de shadow. Motor is eigenlijk in ruwbouw klaar.
Hij of zij staat nu bij Hovinga motors om een nieuwe band en vorkkering
te krijgen. Heb de motor net gebracht maar wat een power zit er in deze motor
In vergelijking met de xvs650 is dit speedy gonzales.

Nu ziet de vt600 er zo uit

Oh toch niet. Laatste stand van zaken:

Dat witte ding op het achterspatbord is geen ornament. Dat is de albino bouvier. De coolehond is nog waaks ook.

En toen ging het verder.

IMG_5213

And than it was time to paint the bike
IMG_5210

IMG_5211

IMG_6498

IMG_6500

And when it was finished i tried to sell the bike. But it seems to be that noone was interested in a lead sled vt600. So i decided to start over again. At that time bobbers where really it.

IMG_7482

IMG_7484

My wife was away for the weekend so i used the oven to bake the paint.

IMG_7485 IMG_7486

I had to cut out a piece of the riser to fit in the handlebar.IMG_7488

Really old Harley pan seat
IMG_7500

Ok i really like the bobber look.IMG_7501

With the boss on it.
IMG_7512

The fender was the problem. I never liked the look of a bike with a ducktail. So the fender must leave the building.

IMG_8090

Ik bought a fender from a boat trailer with 170mm width.

IMG_8094

IMG_8098

IMG_8100

IMG_8105

It looked nice but i was not satisfied. It was too flat.
IMG_8104

So i thought to cut the fender in three pieces and put them together with bolts.

IMG_8288

The cutting begins!
IMG_8289

IMG_8291

IMG_8290

Nice!

IMG_8297

Ok. This looks better.

IMG_8298

IMG_8300

Looks very nice.

The making of the polyester covers

IMG_8341

IMG_8342

I taped the fuel can pieces to the original uppercover. So it would be easy to mount the side cover

IMG_8344
IMG_8343
Ik continously put it back to the motorcycle to make sure that it will fit in the end.
IMG_8345

IMG_8346

But first bend the side cover in the right position. To do this you have to heathen the cover so it will bend the way you like.

IMG_8361

I put the polyester on the two pieces so it will become one smooth cover.

IMG_8360

To do this you have to bring on some filler.

IMG_8347

IMG_8483

IMG_8484

To be continued……..